Data dokonania wpisu 2008-02-18
Data ostatniej modyfikacji wpisu 2008-02-19
Numer identyfikacyjny wpisu 087
Opis decyzji Decyzja nr 97/2007 z dnia 19 października 2007 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa roweru MBK Funny Bike 12", wprowadzonego na rynek przez Wojciecha Bartolewskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo - Usługowa "HURT ROWER" w Częstochowie
Rozporządzenie
Działania organów celnych
Nazwa produktu Rower dziecięcy MBK Funny Bike 12"
Kod wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) 35.42.10-50.9 Rowery dwukołowe i inne rowery, bezsilnikowe, pozo
Model MBK Funny Bike 12"
Kod produktu (EAN)
Opis Rower dziecięcy o maksymalnej wysokości ustawienia siodła 490 mm
Kategorie konsumentów narażonych na niebezpieczeństwo wynikające z używania produktu
    Kraj wytworzenia produktu Słowenia
    Zdjęcie produktu
    
                            Zdjęcie
                          bez tytułu.JPGfotografia
    Wytwórca w UE Dema Senica, a.s. Dlha 248, 905 01 Senica, Słowacja
    Wytwórca spoza UE
    Przedsiębiorca występujący jako wytwórca Wojciech Bartolewski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo-Usługowa „HURT-ROWER”, ul. Drogowców 12 w Częstochowie
    Osoba naprawiająca lub regenerująca produkt
    Przedstawiciel wytwórcy
    Importer produktu
    Inny przedsiębiorca mający wpływ na bezpieczeństwo produktu
    Rodzaj i zakres zagrożeń stwarzanych przez produkt
    • Zranienie (skaleczenia - rany cięte, kłute)
    • Wypadnięcie/spadnięcie człowieka
    Określenie środków, jakie przedsiębiorca lub organ kontroli zastosował do produktu Prezes UOKiK zakazał przedsiębiorcy dalszego wprowadzania rowerów które nie spełniały wymagań bezpieczeństwa na rynek i nakazał natychmiastowe wycofanie z rynku tych produktów.
    Inne informacje jakie mają znaczenie dla bezpieczeństwa produktu Badania PCBC S.A. wykazały, że znak określający głębokość, na którą wprowadza się wspornik kierownicy został umieszczony zbyt blisko rury wspornika, co może spowodować wysunięcie kierownicy z ramy. Urządzenie zaciskowe wspornika rury zbyt słabo stabilizuje położenie kierownicy, co może powodować jej niekontrolowany obrót. Złe zamocowanie koła tylnego umożliwia jego wysunięcie z ramy podczas jazdy. Wadliwa konstrukcja kół pomocniczych może powodować ich odkształcenie.