Data dokonania wpisu
| 2008-02-18 |
---|
Data ostatniej modyfikacji wpisu
| 2008-02-19 |
---|
Numer identyfikacyjny wpisu
| 087 |
---|
Opis decyzji
| Decyzja nr 97/2007 z dnia 19 października 2007 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa roweru MBK Funny Bike 12", wprowadzonego na rynek przez Wojciecha Bartolewskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo - Usługowa "HURT ROWER" w Częstochowie |
---|
Rozporządzenie
| |
---|
Działania organów celnych
| |
---|
Nazwa produktu
| Rower dziecięcy MBK Funny Bike 12" |
---|
Kod wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU)
| 35.42.10-50.9 Rowery dwukołowe i inne rowery, bezsilnikowe, pozo |
---|
Model
| MBK Funny Bike 12" |
---|
Kod produktu (EAN)
| |
---|
Opis
| Rower dziecięcy o maksymalnej wysokości ustawienia siodła 490 mm |
---|
Kategorie konsumentów narażonych na niebezpieczeństwo wynikające z używania produktu
| |
---|
Kraj wytworzenia produktu
| Słowenia |
---|
Zdjęcie produktu
| | bez tytułu.JPG | fotografia |
|
---|
Wytwórca w UE
| Dema Senica, a.s. Dlha 248, 905 01 Senica, Słowacja |
---|
Wytwórca spoza UE
| |
---|
Przedsiębiorca występujący jako wytwórca
| Wojciech Bartolewski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo-Usługowa „HURT-ROWER”, ul. Drogowców 12 w Częstochowie |
---|
Osoba naprawiająca lub regenerująca produkt
| |
---|
Przedstawiciel wytwórcy
| |
---|
Importer produktu
| |
---|
Inny przedsiębiorca mający wpływ na bezpieczeństwo produktu
| |
---|
Rodzaj i zakres zagrożeń stwarzanych przez produkt
| - Zranienie (skaleczenia - rany cięte, kłute)
- Wypadnięcie/spadnięcie człowieka
|
---|
Określenie środków, jakie przedsiębiorca lub organ kontroli zastosował do produktu
| Prezes UOKiK zakazał przedsiębiorcy dalszego wprowadzania rowerów które nie spełniały wymagań bezpieczeństwa na rynek i nakazał natychmiastowe wycofanie z rynku tych produktów. |
---|
Inne informacje jakie mają znaczenie dla bezpieczeństwa produktu
| Badania PCBC S.A. wykazały, że znak określający głębokość, na którą wprowadza się wspornik kierownicy został umieszczony zbyt blisko rury wspornika, co może spowodować wysunięcie kierownicy z ramy. Urządzenie zaciskowe wspornika rury zbyt słabo stabilizuje położenie kierownicy, co może powodować jej niekontrolowany obrót. Złe zamocowanie koła tylnego umożliwia jego wysunięcie z ramy podczas jazdy. Wadliwa konstrukcja kół pomocniczych może powodować ich odkształcenie. |
---|