Data dokonania wpisu
| 2008-02-18 |
---|
Data ostatniej modyfikacji wpisu
| 2008-02-18 |
---|
Numer identyfikacyjny wpisu
| 088 |
---|
Opis decyzji
| Decyzja Prezesa UOKiK nr 90/2007 z dn. 3. 10. 2007 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa roweru dziecięcego „MBK Drobec FS 16”, wprowadzonego na rynek przez przedsiębiorcę Wojciecha Bartolewskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo-Usługowa „HURT-ROWER” w Częstochowie |
---|
Rozporządzenie
| |
---|
Działania organów celnych
| |
---|
Nazwa produktu
| rower dziecięcy „MBK Drobec FS 16” |
---|
Kod wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU)
| 35.42.10-50.9 Rowery dwukołowe i inne rowery, bezsilnikowe, pozo |
---|
Model
| MBK Drobec FS 16 |
---|
Kod produktu (EAN)
| |
---|
Opis
| Rower dziecięcy o maksymalnej wysokości ustawienia siodła 635 mm. |
---|
Kategorie konsumentów narażonych na niebezpieczeństwo wynikające z używania produktu
| |
---|
Kraj wytworzenia produktu
| Słowacja |
---|
Zdjęcie produktu
| | zdjęcia rowerku.pdf | zdjęcia rowerka |
|
---|
Wytwórca w UE
| Dema Senica, a.s. Dlha 248, 905 01 Senica, Słowacja |
---|
Wytwórca spoza UE
| |
---|
Przedsiębiorca występujący jako wytwórca
| Wojciech Bartolewski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo-Usługowa „HURT-ROWER”, ul. Drogowców 12 w Częstochowie |
---|
Osoba naprawiająca lub regenerująca produkt
| |
---|
Przedstawiciel wytwórcy
| |
---|
Importer produktu
| |
---|
Inny przedsiębiorca mający wpływ na bezpieczeństwo produktu
| |
---|
Rodzaj i zakres zagrożeń stwarzanych przez produkt
| - Zranienie (skaleczenia - rany cięte, kłute)
- Wypadnięcie/spadnięcie człowieka
|
---|
Określenie środków, jakie przedsiębiorca lub organ kontroli zastosował do produktu
| Prezes UOKiK na podstawie art. 24 ust. 4 pkt 1 lit. b) oraz pkt 2 lit. b) ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów nakazał przedsiębiorcy wyeliminowanie zagrożeń stwarzanych przez produkt poprzez zakaz wprowadzania na rynek i wycofanie z rynku rowerów, które nie spełniały wymagań bezpieczeństwa. |
---|
Inne informacje jakie mają znaczenie dla bezpieczeństwa produktu
| Badania w PCBC S.A. wykazały, że odległości między elementami dźwigni hamulca są zbyt duże i nie uwzględniają specyfiki budowy dłoni dziecka, co utrudnia obsługę hamulców, a w konsekwencji wydłuża drogę hamowania. Chwyty kierownicy nie mają odpowiednio zwiększonego końca, co może powodować zsuwanie się dłoni dziecka z kierownicy. Brak ograniczenia skrętu koła przedniego umożliwia ustawienie koła prostopadle do kierunku jazdy.W instrukcji obsługi brak informacji o mocowaniu kółek pomocniczych. |
---|