Data dokonania wpisu 2008-02-18
Data ostatniej modyfikacji wpisu 2008-02-18
Numer identyfikacyjny wpisu 088
Opis decyzji Decyzja Prezesa UOKiK nr 90/2007 z dn. 3. 10. 2007 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa roweru dziecięcego „MBK Drobec FS 16”, wprowadzonego na rynek przez przedsiębiorcę Wojciecha Bartolewskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo-Usługowa „HURT-ROWER” w Częstochowie
Rozporządzenie
Działania organów celnych
Nazwa produktu rower dziecięcy „MBK Drobec FS 16”
Kod wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) 35.42.10-50.9 Rowery dwukołowe i inne rowery, bezsilnikowe, pozo
Model MBK Drobec FS 16
Kod produktu (EAN)
Opis Rower dziecięcy o maksymalnej wysokości ustawienia siodła 635 mm.
Kategorie konsumentów narażonych na niebezpieczeństwo wynikające z używania produktu
    Kraj wytworzenia produktu Słowacja
    Zdjęcie produktu
    
                            Zdjęcie
                          zdjęcia rowerku.pdfzdjęcia rowerka
    Wytwórca w UE Dema Senica, a.s. Dlha 248, 905 01 Senica, Słowacja
    Wytwórca spoza UE
    Przedsiębiorca występujący jako wytwórca Wojciech Bartolewski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo-Usługowa „HURT-ROWER”, ul. Drogowców 12 w Częstochowie
    Osoba naprawiająca lub regenerująca produkt
    Przedstawiciel wytwórcy
    Importer produktu
    Inny przedsiębiorca mający wpływ na bezpieczeństwo produktu
    Rodzaj i zakres zagrożeń stwarzanych przez produkt
    • Zranienie (skaleczenia - rany cięte, kłute)
    • Wypadnięcie/spadnięcie człowieka
    Określenie środków, jakie przedsiębiorca lub organ kontroli zastosował do produktu Prezes UOKiK na podstawie art. 24 ust. 4 pkt 1 lit. b) oraz pkt 2 lit. b) ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów nakazał przedsiębiorcy wyeliminowanie zagrożeń stwarzanych przez produkt poprzez zakaz wprowadzania na rynek i wycofanie z rynku rowerów, które nie spełniały wymagań bezpieczeństwa.
    Inne informacje jakie mają znaczenie dla bezpieczeństwa produktu Badania w PCBC S.A. wykazały, że odległości między elementami dźwigni hamulca są zbyt duże i nie uwzględniają specyfiki budowy dłoni dziecka, co utrudnia obsługę hamulców, a w konsekwencji wydłuża drogę hamowania. Chwyty kierownicy nie mają odpowiednio zwiększonego końca, co może powodować zsuwanie się dłoni dziecka z kierownicy. Brak ograniczenia skrętu koła przedniego umożliwia ustawienie koła prostopadle do kierunku jazdy.W instrukcji obsługi brak informacji o mocowaniu kółek pomocniczych.