Data dokonania wpisu 2007-11-19
Data ostatniej modyfikacji wpisu 2007-11-19
Numer identyfikacyjny wpisu 083
Opis decyzji Decyzja nr 80/2007 z dnia 14 września 2007 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa roweru dziecięcego 12”Lil One-12 Diamondback
Rozporządzenie
Działania organów celnych
Nazwa produktu rower dziecięcy 12”Lil One-12 Diamondback
Kod wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) 35.42.10-50.9 Rowery dwukołowe i inne rowery, bezsilnikowe, pozo
Model 12”Lil One-12 Diamondback
Kod produktu (EAN) nie dotyczy
Opis Rower dziecięcy 12”Lil One-12 Diamondback o maksymalnej wysokości ustawienia siodełka 540 mm. Na rowerze znajduje się oznaczenie z nazwą modelu 12”Lil One-12 Diamondback.
Kategorie konsumentów narażonych na niebezpieczeństwo wynikające z używania produktu
    Kraj wytworzenia produktu Tajwan (Chiny)
    Zdjęcie produktu
    Wytwórca w UE
    Wytwórca spoza UE
    Przedsiębiorca występujący jako wytwórca
    Osoba naprawiająca lub regenerująca produkt
    Przedstawiciel wytwórcy
    Importer produktu Adam Wojciechowski Management & Consulting Group, ul. Żwirki i Wigury 57/17, 02-091 Warszawa
    Inny przedsiębiorca mający wpływ na bezpieczeństwo produktu
    Rodzaj i zakres zagrożeń stwarzanych przez produkt
    • Zranienie (skaleczenia - rany cięte, kłute)
    • Wypadnięcie/spadnięcie człowieka
    Określenie środków, jakie przedsiębiorca lub organ kontroli zastosował do produktu Prezes UOKiK zakazał przedsiębiorcy wprowadzania na rynek rowerów 12”Lil One-12 Diamondback i nakazał przedsiebiorcy natychmiastowe wycofanie z rynku rowerów 12”Lil One-12 Diamondback, które nie są bezpieczne.
    Inne informacje jakie mają znaczenie dla bezpieczeństwa produktu Badania przeprowadzone przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. wykazały, że rower 12”Lil One-12 Diamondback stwarza ryzyko upadku dziecka z roweru i doznania obrażeń ciała ze względu na liczne nieprawidłowości w jego konstrukcji:nieprawidłowo umieszczoną dźwignię hamulca, brak zabezpieczenia linki w zespole hamulec/linka i odpowiednio zwiększonego końca chwytów kierownicy, niepełną osłonę łańcucha.