Data dokonania wpisu | 2022-06-02 |
---|---|
Data ostatniej modyfikacji wpisu | 2022-06-02 |
Numer identyfikacyjny wpisu | 14/2022 |
Oznaczenie decyzji | DTW-WRIK.825.5.2021.AK |
Nazwa organu, który wydał decyzję | Prezes Urzędu Transportu Kolejowego |
Data wydania decyzji | 2022-03-31 |
Nazwa wyrobu | podsystem „Sterowanie - urządzenia przytorowe” |
Kategoria wyrobu | inne |
Kod EAN Wyrobu | Nie dotyczy |
Opis wyrobu |
Model: Nie dotyczy Podsystem „Sterowanie - urządzenia przytorowe” w zakresie systemu ETCS poziomu 2 wraz z interfejsami do urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz systemem GSM-R położony na odcinku Legnica - Bielawa Dolna linii E30 (wraz ze stacjami Legnica, Miłkowice, Chojnów, Okmiany, Bolesławiec, Zebrzydowa, Węgliniec oraz Bielawa Dolna). |
Kraj wytworzenia wyrobu | brak danych |
Zdjęcie wyrobu | |
Podmioty gospodarcze | |
Inny przedsiębiorca | PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa |
Opis niezgodności wyrobu z wymaganiami | Niezgodności z wymaganiami określonymi w: - pkt 6.3.4 tab. 6.3 aspekty „Integracja z infrastrukturą” oraz „Integracja z przytorowymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym” zał. III do dec. Komisji 2012/88/UE z 25.01.2012 w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów „Sterowanie” (Dz. Urz. UE L 51 z 23.02.2012 s.1) z uwagi na niedostosowanie urządzeń systemu ETCS poziomu 2 do zmian wprowadzonych w układzie torowym na linii kolejowej nr 295 Węgliniec-Bielawa Dolna-Horka na odcinku od km 12,952 do km 14,267; - pkt 4.2.15 „Widoczność przytorowych obiektów podsystemu „Sterowanie”, a także pkt 4.3.1 „Interfejs z podsystemem «Ruch kolejowy»” w zakresie „Widzialność sygnalizatorów i wskaźników przytorowych” zał. III do decyzji 2012/88/UE z uwagi na niezamontowanie wskaźników W ETCS 8 oraz W ETCS 9 w kilometrze 12,947 zgodnie z powykonawczym planem schematycznym. |
Niezgodności formalne | |
Określenie zagrożeń, jakie może spowodować wyrób |
|
Określenie środków jakie organ zastosował w odniesieniu do wyrobu niezgodnego z wymaganiami lub stwarzającego zagrożenie | Na podstawie art. 104 § 1 i 108 § 1 ustawy z 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735), w zw. z art. 63 ust. 2, art. 76 ust. 1, art. 84 ust. 2 pkt 2, ust. 3, ust. 6 oraz ust. 7 ustawy z 13.04.2016r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku (Dz. U. z 2022r. poz. 5) oraz w zw. z art. 25b ust. 1 ustawy z 28.03.2003r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2021r. poz. 1984), Prezes UTK nakazał wycofanie podsystemu z obrotu oraz powiadomienie przewoźników kolejowych. |
Inne informacje, mające wpływ na zapewnienie bezpieczeństwa konsumentom | Nie dotyczy |