Data dokonania wpisu 2013-03-26
Data ostatniej modyfikacji wpisu 2013-03-26
Numer identyfikacyjny wpisu 239
Opis decyzji Decyzja Prezesa UOKiK nr DNR-1/13/2013 z dn. 8 lutego 2013 r.
Rozporządzenie
Działania organów celnych
Nazwa produktu Bluzy z kapturem C’est La Vie Style NO: G-366
Kod wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) 14.12.2 Pozostała odzież wierzchnia męska lub chłopięca
Model G-366
Kod produktu (EAN)
Opis Bluza C’est La Vie Style NO: G-366 to bluza chłopięca z kapturem, w którym umieszczony jest sznurek ściągający. Bluza jest zapinana na całej długości na zamek błyskawiczny. Produkt występuje w różnych kolorach (granatowy, niebieski, szary). Do bluzy przymocowana jest etykieta zawierająca informację o rozmiarze bluzy oraz logo „C’est La Vie Style”. Wewnątrz bluzy wszyta jest materiałowa metka, na której podano m.in. skład surowcowy (w języku angielskim), kraj pochodzenia (Made in China) oraz logo „C’est la Vie”.
Kategorie konsumentów narażonych na niebezpieczeństwo wynikające z używania produktu
    Kraj wytworzenia produktu Chiny
    Zdjęcie produktu
    
                            Zdjęcie
                          DSC05736.JPG1
    
                            Zdjęcie
                          DSC05738.JPG2
    
                            Zdjęcie
                          DSC05741.JPG3
    
                            Zdjęcie
                          DSC05746.JPG4
    
                            Zdjęcie
                          DSC05754.JPG5
    Wytwórca w UE
    Wytwórca spoza UE
    Przedsiębiorca występujący jako wytwórca
    Osoba naprawiająca lub regenerująca produkt
    Przedstawiciel wytwórcy
    Importer produktu
    Inny przedsiębiorca mający wpływ na bezpieczeństwo produktu SHENG FU sp. z o.o., ul. Warszawska 18A, 41-200 Sosnowiec
    Rodzaj i zakres zagrożeń stwarzanych przez produkt
    • Inne
    Określenie środków, jakie przedsiębiorca lub organ kontroli zastosował do produktu Prezes UOKiK na podstawie art. 24 ust. 4 pkt 1 lit. a oraz pkt 2 lit. c ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów, w przypadku bluz niewprowadzonych na rynek - nakazał przedsiębiorcy wyeliminowanie zagrożeń stwarzanych przez te produkty, a w przypadku bluz wprowadzonych na rynek – nakazał ostrzeżenie konsumentów o stwarzanym przez nie zagrożeniu w dwóch kolejnych wydaniach dziennika o zasięgu ogólnopolskim.
    Inne informacje jakie mają znaczenie dla bezpieczeństwa produktu Produkt stwarza zagrożenie ze względu na zastosowanie sznurków ściągających, których wolne końce nie są zabezpieczone przed strzępieniem oraz z uwagi na fakt, że sznurki ściągające nie są przymocowane do ubioru, np. poprzez zastosowanie ryglowania w co najmniej jednym punkcie usytuowanym w równej odległości od punktów wyjścia sznurków. Może to być przyczyną nieszczęśliwych wypadków w wyniku zaczepienia się sznurków o elementy wyposażenia placów zabaw lub ruchome obiekty (np. drzwi autobusu).